Τρίτη 5 Μαΐου 2020

Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος Master Plan


Εύκολα, η κυβέρνηση, υποχώρησε στο θέμα του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στο Σχιστό του Δήμου Πειραιά. Εδώ εγείρονται ζητήματα που αφορούν το αν είναι τόσο εύκολο να κερδίζονται Νίκες.
Στο μυαλό, βέβαια όλων δεν πρέπει να διαφεύγει ότι όσο εύκολα έγινε δεκτό το αίτημα του Δήμου Κερατσινίου- Δραπετσώνας, για να μην γίνει σταθμός Μεταφόρτωσης στο Δήμο μας, αλλά τόσο εύκολα, έγινε δεκτό και ψηφίζεται το αντίστοιχο αίτημα του Δήμου Περάματος να γίνει Σταθμός Μεταφόρτωσης στο Δήμο Περάματος.
Προφανώς το θέμα των απορριμμάτων και  της Διαχείρισής τους, δεν είναι μικρό είναι μεγάλο.
Μεγαλύτερο όμως το θέμα της οικονομικής Ύφεσης ενόψει των επιπτώσεων του  lock down  που επιβλήθηκε για την αντιμετώπιση του   covid 19.  Η Ελληνική Οικονομία πρέπει να ανακάμψει όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Εδώ λοιπόν έρχεται το ζήτημα των Επενδύσεων της  Cosco.  Μας αφορά βεβαίως το θέμα της γιγαντιαίας προβλήτας που θέλει να δημιουργήσει  στην περιοχή μπροστά από  το Σκλαβενίτη.
Η κυβέρνηση είναι εμφανές ότι έκλεισε ένα μέτωπο, δευτερεύον σήμερα, για  να επικεντρωθεί εν συνεχεία στο μείζον. Δύο Δήμαρχοι της Αντιπολίτευσης, πήραν το « δώρο» τους, το καλό κλίμα συνεχίζεται , τα « δωράκια»  βέβαια θα συνεχιστούν. Και θα συνεχιστούν, μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος.
Θα μπει το ερώτημα : Είσαι κατά των ιδιωτικών Επενδύσεων; Απεναντίας είμαι υπέρ. Είμαι όμως υπέρ ενός εκσυγχρονισμού με ανθρώπινο πρόσωπο.  Τι σημαίνει αυτό; Ότι το κέρδος έχει ένα όριο. Τα Δικαιώματα των ανθρώπων. Το Δικαίωμα του Λαού του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας να ζουν σε ένα αναβαθμισμένο περιβάλλον, είναι το όριο της όποιας κερδοφορίας.
Η πενταετία 2014-2019, του κυρίου Βρεττάκου, υπήρξε μία καταστροφική πενταετία για την πόλη. Μπήκαν τα θεμέλια της μελλοντικής υποβάθμισης της ζωής μας. 1) Παρατάθηκε ο χρόνος λειτουργίας της  OIL ONE,  και διευρύνθηκε το αντικείμενό της, χωρίς να πέσει μία « ντουφεκιά», για την τιμή , έστω,  των όπλων. 2) Υπήρξε συναίνεση για την δημιουργία στο Σχιστό εργοστασίου επεξεργασίας απορριμμάτων. Οι υπογραφές είναι ακόμη νωπές. Και οι υπογραφές αυτές προδιαγράφουν ότι ο Δήμος Πειραιά, θα αποκτήσω Σταθμό Μεταφόρτωσης στην περιοχή, ό,τι και να γίνει. Και η προοπτική αυτή θα συνεχίσει να υφίσταται,  όσο η δημιουργία εργοστασίου απορριμμάτων παραμένει ενεργή. 3) Στο θέμα του Νεκροταφείου της Ανάστασης, υπήρξε εντυπωσιακό βάλτωμα. Κάναμε ό,τι δεν καταλαβαίναμε όταν τον Απρίλιο του 2019, το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά, αποφάσισε την επαναλειτουργία του. Αντιδράσαμε αργά και αποσπασματικά. 4) Στο σχέδιο επέκτασης της  Cosco,  δεν είπαμε όχι. Το Δημοτικό Συμβούλιο Κερατσινίου- Δραπετσώνας, είχε μπει σε συζήτηση. Δεν κατάλαβαν ότι οι μεγάλοι κολοσσοί, μόνο υπό πίεση κάνουν υποχωρήσεις και μόνο τις αναγκαίες.
Όλη μάλιστα αυτή η προοπτική επιδείνωσης του Περιβάλλοντος της πόλης μας,  αποκρύφθηκε από τον Λαό του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας. Δελτία Τύπου Αντίστασης και τίποτα άλλο.
Η πόλη χρειάζεται, ένα εμπροσθοβαρές σχέδιο. Σχέδιο που να κτίζει συμμαχίες, στον τομέα της πολιτικής, της οικονομίας και της Κοινωνίας,  για να αντιμετωπίσει αυτό που « έρχεται». Η πόλη χρειάζεται να προδιαγράψει το δικό της μοντέλο ανάπτυξης. Να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που σήμερα έχει, γιατί φοβάμαι ότι δεν θα τις έχει απεριόριστα.
Η πόλη χρειάζεται σήμερα ενότητα, συναπόφαση, συναντίληψη, υπέρβαση. Περισσότερο από ποτέ είναι αναγκαία η υπέρβαση διαχωριστικών γραμμών του χθες. Περισσότερο από ποτέ έχουμε ανάγκη από έναν ανοιχτό και δημοκρατικό στη λειτουργία του Δήμο. Οι στιγμές είναι ιστορικές και είναι στιγμές μάχης.
Προσωπικά δεν παραιτηθώ από το όνειρό μου, τα παιδιά μας να ζήσουν σε μία πόλη που θα αξίζει κανείς να γεννιέται, να μεγαλώνει, να εργάζεται να ζει σε αυτήν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ

  Για εμάς ο διάλογος με τους Πολίτες είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Στις γειτονιές, στα καφενεία, σε συναντήσει με Αθλητικούς Σωματεία ...

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ